Ana sayfa Avrupa Jurmala Gezi Rehberi

Jurmala Gezi Rehberi

696
Jurmala Riga Gezilecek Yerler

Jurmala Gezi Rehberinde, Letonya Riga yakınlarındaki güzel tatil beldesi Jurmala hakkında bilgileri bulabilirsiniz.

Jurmala Gezi Rehberi & Jurmala Gezilecek Yerler

Jurmala Baltıklar sahilinde bulunuyor. Jurmala’ya Riga’da bulunduğumuz sırada gitme fırsatımız oldu. Riga-Jurmala arasında minibüsler çalışıyor. Ulaşımı tren ile de çok kolay ve basit bir şekilde sağlayabilirsiniz.

Jurmala Gezisi

Jurmala termal suları ve çamur banyoları ile çok ünlenmiş. Çevrede SPA otelleri, güzellik ve sağlık merkezleri bulunuyor.  Biz minibüs ile gitmeyi tercih ediyoruz.  Tren ile giderseniz MAJORI durağında inmeniz gerekiyor. Minibüs ile giderseniz Lienes İela üzerinde bir yerde inebilirsiniz. Jurmala Gezilecek Yerler, Jurmala’nın ana caddesi “Jomas İela” üzerinde toplanmış durumda;  bütün restaurantlar ve kafeler bu cadde üzerinde bulunuyor. Burada yemyeşil bahçelerin içersinde çok şık ve bakımlı evler hemen gözünüze çarpıyor. 414 tane bina Mimari Anıtlar listesinde yer alıyormuş.

Jurmala Riga Gezilecek Yerler

Etrafta dolaştıktan sonra Jurmala’nın Baltık Sahiline doğru iniyoruz. Sahil uçsuz bucaksız görünüyor. Jurmala’nın Avrupa’nın Kuzey Bölgesinde en uzun plaja sahip bölge olduğu söyleniyor. Kilometrelerce uzanan bembeyaz kumlara sahip sahilde yürüyüş yapıyoruz. Ağustos ayında olmamıza rağmen serin hava ve rüzgar bizi biraz üşütüyor. Bir banka oturup dalgalı Baltık Denizi’ni seyrediyoruz. Burası Mavi Bayraklı bir plajmış. Daha sonra Baltık Beach Hotel’in yanından geri dönüyoruz. Buradaki sevimli Kaplumbağa heykeli ile fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmiyoruz.

Jurmala Letonya’da caddelerin ve sokakların kenarları büyük çam ağaçları ile süslenmiş. Evlerin bahçeleri ve sokaklar çok bakımlı. Jurmala Baltıklar Bölgesinde bir çok konferans ve tanıtıma da ev sahipliği yapıyormuş.

Dönüşte Tren İstasyonuna doğru yürüyoruz. Şansımıza istasyonun önündeki yolda bulunan durakta Riga’ya giden bir otobüse rastlıyoruz.

Jurmala Riga Gezilecek Yerler

Buraya yalnızca etrafta gezmek amaçlı giderseniz yarım gün ayırmanız yeterli olur.

Riga’dan Jurmala’ya Ulaşım:

Riga’dan Jurmala’ya minibus veya trenle ulaşabilirsiniz.

Riga’dan Jurmala’ya ulaşım Google Map Konumu

Riga’dan Jurmala’ya trenle ulaşım:

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here